מתעניינת פנתה אליי למיתוג העסק שלה. היא ראתה פוסט שלי באחת מקבוצות הפייסבוק. לקביעת הפגישה שלחתי לה קלנדלי כדי שיהיה נוח לתאם, הפניתי אותה לאתר שלי בו יש את הפרויקטים החדשים של הסטודיו. באתר גם הצגתי את עצמי והניסיון שלי, כתבתי כתבות בעלות ערך.
כשהיא שמעה את המחיר של החבילה שהצעתי, היא ענתה לי שזה יקר עבורה. אך באותה נשימה אמרה- "זה הגיוני, ראיתי שקבעת איתי פגישה בזום ופינית לי מזמנך, ראיתי את האתר היפה והמקצועי שלך." זאת אומרת- המחיר הסתדר לה עם המעטפת שיצרתי עבור הסטודיו !
המעטפת הזו היא המיתוג שלי. השפה בה אני כותבת, האופן בו הצגתי את עצמי, העיצוב של האתר ושל העסק, והתהליך שיצרתי מיצבו אותי כך שהמחיר שאמרתי היה הגיוני.
לכן אני ממליצה, גם לעצמאיות בתחילת הדרך- תעטפו את העסק שלכן ותשקיעו במעטפת הזאת. מצד אחד יש להשקיע בלוגו, בשפה העיצובית ובאתר אינטרנט שנותן מידע וביסוס מקצועי, ומהצד השני להשקיע בתהליכים שאתן יוצרות לעצמכן וללקוחות.
אני מאמינה שזו הדרך הכי טובה ונכונה לגדול, כך נצליח למשוך את הלקוחות הנכונים לנו כבר מההתחלה. אם לעסק שלך יש כבר ערכים בולטים, ושירותים מוגדרים – עיכוב של התהליך הזה, מעכב אותך!
ומה לגבי גדילת העסק ושינוי שלו בעתיד? נכון, עסק מתעצב עם הזמן. לכן יש לחדש את המיתוג בהתאם בשעת הצורך. כשאת מרגישה שגדלת, כשאת מרגישה שהערכים שלך השתנו, או אפילו אם הלוגו מהעבר הפך להיות קצת מיושן. מיתוג טוב נועד לשקף את העסק שלנו עכשיו, ואת המקום בו נרצה להיות עוד שנה עד שנתיים מהיום.