צ'ק ליסט לבניית אתר – לבעלות עסקים

הגעת לשלב והחלטת לבנות אתר, או שאת עדיין מתלבטת… לפני שאת רצה ובוחרת ספק.ית לבניית האתר שלך, הכנתי צ'ק ליסט שכדאי שתעברי עליו ותוודאי שיש לך את הכל. מהניסיון שלי, כשיש את כל אלו- התוצאה יוצאת הכי טובה ומקצועית, והאתר יוכל לשקף את העסק שלך בצורה המיטבית.

מעבר לתוכן שכתוב כאן בכתבה- יצרתי צ'ק ליסט ומדריך לכתיבת תוכן, שיוכל לעזור לך לדעת מה חסר לך ואיפה את נמצאת בתהליך. הצ'ק ליסט נמצא ממש כאן להורדה

מתחילות עכשיו 🙂

רשימת ערכי העסק שלך וידיעה מיהו הלקוח האידיאלי שלך

לפני כל תהליך חשוב, כדאי שיהיו לך את הנתונים האלו. ברגע שיש לך אותם מאוד קל להבין איך לכתוב את האתר בצורה מדויקת ונכונה ומהן ההנעות לפעולה הנכונות. בנוסף, בתהליכי עיצוב כמו עיצוב ובניית אתר, יש משמעות רבה לערכי העסק שלך כדי לבצע את ההתאמה הטובה ביותר של האתר אל העסק שלך. לדוגמא- אם אחד הערכים המרכזיים שלך הם סדר וארגון- הנראות תהיה אחרת לעומת אם ערך מרכזי שלך הוא "צעיר ומדליק". גם לגבי הלקוח האידיאלי יש משמעות- אם הלקוח יותר מבוגר, נצטרך להתייחס לכך בהתאמת טקסטים מתאימה, אולי גם נבצע פחות הנפשות. לנתונים האלו יש חשיבות מכרעת.

מיתוג מיתוג ושוב מיתוג

כשאת יוצרת אתר, את מצרפת אותו לכל הפלטפורמות בעסק שלך. יש חשיבות מכרעת לכך שתהיה אחידות בין כולן. הלקוח ירגיש "מרומה" אם הוא יראה באינסטגרם שלך שפה עיצובית מסוימת (פונטים, צבעוניות, אלמנטים…), ויכנס לאתר ויראה פתאום שפה אחרת לגמרי. הרושם שהצופה יקבל מהעסק שלך נפגם.

בנוסף- חשוב שתהיי שלמה עם השפה הקיימת שלך. ניתן תמיד לבצע תיקונים באתר, אך יהיו עלויות נוספות לכך, לכן כדאי לבנות את האתר אחרי שקיימת שפה עיצובית ברורה.

תמונות תדמית איכותיות

יש משמעות רבה לבחירת תמונות בבניית אתר, וכדאי מאוד לעשות סשיין צילומים עדכני לפני העיצוב עצמו. בין אם זה שלך בתור בעלת העסק, או בין אם אלו תמונות תדמיתיות ואווירתיות של המקום. אם את עצמאית ואין לך מקום פיזי- כדאי ליצור תמונות אווירה שקשורות לעסק שלך. לדוגמא, אני ממתגת עסקים ולכן באחד מצילומי התדמית שלי הצטלמתי עם מניפת פנטון (מניפה לבחירת צבעים לדפוס). מניפת פנטון מאוד מזוהה עם העיסוק שלי.

כדאי שיהיו סל תמונות גם רוחביות וגם אורכיות שיתאימו למקומות שונים באתר. כמובן שהן צריכות להיות איכותיות כדי שהנראות תהיה מקצועית.

תוכן

מבנה מסודר של הדפים יחד עם תוכן כתוב. ההמלצה שלי היא לבצע שלוש חלוקות בכתיבה-

הראשונה לסוגי דפים (לדוגמא- דף הבית, דף שירות 1, דף שירות 2, דף אודות), לאחר מכן לכתוב את דפי השירות והנספחים. בסיום להרכיב את דף הבית מפסקאות קצרות שמקשרות לכל אחד מהדפים האחרים. זאת אומרת- דף הבית נכתב בסיום על ידי כתיבת פסקאות קצרות המובילות לכל אחד מהדפים האחרים.


המלצה נוספת ואני חושבת שהיא הכי חשובה בהקשר לתוכן- אנשים לא באמת קוראים, הם סורקים מידע. לכן- צמצמי בפירוט על השירותים וכתבי פסקאות קצרות וברורות. כל המוסיף גורע, לחלוטין.

בתוך התוכן אני משלבת רשימת הנעות לפעולה. מה הפעולה שתרצי שתופיע בכל עמוד? הרשמה לניוזלטר? פנייה בווטסאפ? השארת פרטים בטופס ייעודי? מומלץ להיות מאוד ממוקדות בבחירת ההנעה לפעולה.

לוח השראה

נכון שחיכית לסעיף הזה? נו ברור… הרי אף תהליך עיצובי לא מתחיל בלי לוח השראה. גם אם יש לך שפה עיצובית ברורה, התרגום שלה יהיה שונה כשזה נוגע לעיצוב ובניית אתר ולכן ההמלצה שלי היא לשמור אתרים שאהבת ולכתוב עבור כל אתר מה אהבת בו. זה יכול להיות חלק מאוד מסוים מתוכו. בנוסף, תמיד אפשר לבנות לוח השראה בפינטרסט ולבצע חיפושים ממוקדים כדי לחפש השראה. מילים שאני אוהבת להשתמש בהם לחיפוש- Web Design, גם המילים Presentation Design יכולות לתת תוצאה מעולה לבניית אתר.

מה את אומרת, מוכנה כבר להקים אתר?

מזמינה אותך לשאול כל שאלה שעולה בתגובות כאן 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ליאור קמחי
ליאור קמחי

נעים להכיר :) אני ליאור קמחי,
בהכשרתי אני מהנדסת תעשייה וניהול ובעלת תואר שני בעיצוב.
מעצבת, יוצרת גרפית וממתגת עסקים.
בסטודיו אני עוזרת לבעלי עסקים ליצור את האסתטיקה הויזואלית של העסקים שלהם,
עם דגש רב למהות וערכי העסק שלהם.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

צ'ק ליסט לבניית אתר – לבעלות עסקים
פלטפורמות שונות לבניית אתרים ומה עדיף לך, אלמנטור או וויקס?
איך בינה מלאכותית (AI) עוזרת לנו ליצור לוגו ושפה עיצובית
דילוג לתוכן