התייעצות עם מכרים בשלב הסקיצות- כן או לא?

תהליך מיתוג הוא מרגש מאוד, בצדק. העסק שלך הגיע לשלב בו הוא כבר עומד בפני עצמו ומקבל צורה אמיתית. אני מוצאת זאת אך טבעי שלקוחות ירצו להתייעץ עם מכרים ומשפחה כדי לקבל ביקורת, הערות והארות בשלב הסקיצות. אך יש סייג גדול שיש לקחת בחשבון.

בתשובתי האם כדאי להתייעץ עם מכרים, אסביר מושג פילוסופי בשם 'סמיוטיקה':

אם אני חזירת יבלות מצויה, שחיה בערבות הסוואנה של מרכז אפריקה, אני יוצאת ברוב הימים לסיבוב לחפש אחר מזון. באחד הימים, קפץ אריה מתוך שיח. במידה והצלחתי לברוח וניצלתי, מעתה, בכל פעם שאפגוש שיח בדרך, אני אזהר. נוצר אצלי קשר במוח שמחבר בין שיח לבין סכנה. זה קורה בגלל שהמוח הוא מכונה אסוציאטיבית- המוח מלמד את עצמו את ההקשרים בין גורמים בעקבות ניסיון או מקרים שהתרחשו.

על פי ספר "מיתולוגיות" של בארת, קיימים שלושה פנים שונים לאובייקט מסוים- המסמן, המסומן, והסימן.
המסמן הוא השיח- אובייקט חזותי שאני רואה כשאני מטיילת בסביבה ומחפשת אוכל.
המסומן הוא האריה- אם יש שיח, יכול להיות שזה מעיד על כך שיש אריה מסתתר מאחוריו.
המסמן מביע את המסומן. אך לא די בזאת, קיים גם מה שאני תופסת במחשבתי- הסימן. הסימן הוא הסכנה הצפויה, הסכנה היא המסקנה שהתקבלה במוח שלי והיא זאת שיוצרת את הקשר בין הגורמים השונים, היא החשובה ביותר. 

כפי שכבר הבנתן, מה שאני תופסת במחשבתי – "הסימן", משתנה בין אדם לאדם בהתאם להתנסויותיו, לכן- המכונה האסוציאטיבית במוחינו גם היא מושפעת מעברו של כל אדם ולא זהה בין אנשים. כאשר מתייעצים, יש לקחת בחשבון שאנשים שונים אחד מהשני, שמה שיש במוחם הוא שונה. שהערכים החשובים לך לא עוצמתיים לאנשים אחרים, שנראות גרפית שעושה לך טוב, סמל שמדבר אלייך, לא בהכרח ידבר לכל האנשים האחרים בעולמך. הם עלולים לראות דברים שליליים, או לקבל תחושות אחרות מהתחושות שאת חשה כשאת רואה את הלוגו. וזה בסדר. אנחנו שונים זה מזה.
במיתוג שמיועד לעסק שלך, החשוב הוא המכונה האסוציאטיבית שלך, לא של הסובבים אותך.

ולכן, ההמלצה שלי היא כן להתייעץ, עם הסביבה הקרובה לך בלבד, ובידיעה שאת לוקחת את דבריהם ברצינות ובקשב אבל בסוף, המיתוג הוא שלך ואת יודעת מה הכי טוב לעסק. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ליאור קמחי
ליאור קמחי

נעים להכיר :) אני ליאור קמחי,
בהכשרתי אני מהנדסת תעשייה וניהול ובעלת תואר שני בעיצוב.
מעצבת, יוצרת גרפית וממתגת עסקים.
בסטודיו אני עוזרת לבעלי עסקים ליצור את האסתטיקה הויזואלית של העסקים שלהם,
עם דגש רב למהות וערכי העסק שלהם.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

איך בינה מלאכותית (AI) עוזרת לנו ליצור לוגו ושפה עיצובית
הזמן הכי טוב למיתוג העסק
הכנה לפגישת אפיון לתהליך מיתוג
דילוג לתוכן