מרבית האנשים חושבים שמיתוג שווה לוגו, ולא כך הדבר.
מיתוג כולל בתוכו לוגו כמובן… אבל גם פונט (גופן, בעברית), פלטת צבעים מתאימה, ושפה עיצובית. כל אלו, אמורים לשקף את ערכי העסק, את האסטרטגיה שלו, ולהיעשות בהתחשבות בקהל היעד.
כשחושבים על מיתוג, ההבנה היא שצריך להכניס את הלקוח לתוך עולם שלם, שהוא העסק שלך. דרך המיתוג אנחנו מספרים סיפור- איזו חוויה תהיה ללקוח כשהוא ייכנס לחנות או לעסק? מה אנחנו רוצים לספר לו? ובדיוק כמו שהוא נכנס לחנות פיזית- כך גם כלל הנכסים הדיגיטליים צריכים להעביר את אותה התחושה.
הסיבה הראשונה לכך היא כדי לייצר זהות, אנחנו רוצים שהלקוח ידע איפה הוא נמצא (בין אם הוא באינסטגרם שלנו, באתר, או בדיוק קנה את המוצר שלנו).
והסיבה השנייה היא שאנחנו רוצים להעביר ללקוח את הערכים של העסק, ולגרום לו להתחבר אליהם.
איך עושים את כל זה? קראו את הכתבה המלאה שכתבתי באתר עצמאיות מהבטן.